Kerékpár Kerékfűzés
Első ránézésre bonyolult "szerkezetnek " tűnik a kerék ? Sok küllő egymást összevissza keresztezi .
Én olyan alap gondolati séma alapján tanultam - és jelenleg is így közelítek egy összetett szerkezetet vagy problémát meg -hogy a kerék küllőit alkotó elmeire bontottam. Alapelemeket ,szabályosságot meghatározó számokat és összefüggéseket kerestem a kiindulóponthoz.
Megismertem ,hogy a kerékfűzésnek 2 módja ismertebb :
-háromkeresztes : amikor az X párok közötti lyukak távolsága , az agylyukainál öt .
-négykeresztes :amikor az X párok közötti lyukak távolsága ,az agylyukainál hét .
A háromkeresztes fűzés könnyebb ,gyorsabb a négykeresztessel szemben .A négykeresztest azért találták ki , mert úgy gondolták többet tart ,ezáltal erősebb és tartósabb . Az a tapasztalatom ,hogy a kerék strapabírását a küllő anyag erőssége befolyásolja a legjobban. Több esetben találkoztam olyan kerékpárral amit 10-18 hónapja vásároltak ,még is 10-16 küllő volt benne elpattanva .Pedig ismert márkájú volt a bringa .
Gyakori küllő pattogás utal a gyenge küllő minőségére ,és ha csak pótoljuk az eltört küllőket azzal csak a tünetet kezeljük .Igazi megoldás ha teljesen át van fűzve a kerék minőségi küllőkkel .
Abban az esetben ha érzel magadban annyi akaraterőt és kitartást ,hogy neki állj Te magad kereket fűzni ,akkor nézd meg ezt a videót .
Több lépésre bontva megismered ,hogy nem is olyan bonyolult a művelet .
Ha érdekel a kerékpárjavítás iratkozz fel csatornámra ,de az allbringa@gmail.com -ra írhatsz .ha többet szeretnél tudni a kerékpárjavításról .